Tuesday, December 09, 2008

so many books

babel-17 (samuel r. delany) och distress (greg egan) är förövrigt slutlästa och jag har börjat på native tongue (suzette haden elgin) och något bara kvinnor kan (ulrika lorentzi). jag vet, det strider mot min "en ut, en in"-regel, men jag kan inte hjälpa det. jag kunde helt enkelt inte välja.

babel-17 var fin och tankeväckande, men svårläst. den underliggande teorin om att språket formar världen och verkligheten klingar fint med mina egna tankar om språk, men jag känner att jag behöver ge den en genomläsning till för att helt (eller så mkt jag kan) förstå den.

distress har jag mkt att säga om, så det får bli ett eget inlägg senare. jag är alldeles för trött nu.

läste på baksidan av native tongue att den ingår i en trilogi. det gjorde mig lycklig. (bra) bokserier är en av mina svagaste punkter, precis som tegelstenstjocka böcker. mmmmmm1000sidorsböcker.

No comments: